Khok Kloi a Phuket 33.3 km

dilluns 26 febrer 2018

El que havia de ser una distància fàcil de fer s’ha convertit en el pitjor dia de tot el viatge. Havíem acceptat una feina grossa per fer aquest cap de setmana que havíem de lliurar fins les 8 del matí (hora europea) d’avui. Malhauradament, els darrers 2 hotels van mentir sobre el fet que no tenen Internet, com sempre. I, a més, l’Steve ha tingut la seva primera punxada del viatge!

Early lunch after a busy morning finishing a project

Dinem aviat després d’un matí molt ocupat acabant una traducció

L’Steve ha hagut de treballar fins l’hora de sortida de l’hotel. Després hem anat fins al restaurant més proper per acabar el projecte i enviar-lo.

Lots of mosques

Moltes mesquites

Ja eren més de les dotze quan em començat la pedalada d’avui. Com a conseqüència, hem decidit seguir la carretera principal que entra a Phuket, amb molt de trànsit, fum i xivarri. Ah, i vent de cara, per si no en teníem prou.

Crossing the bridge into the island of Phuket

Travessant el pont cap a l’illa de Phuket

Hem fet 33 km sense treure els peus dels pedals (bé, no, jo m’he aturat a fer-me una foto davant el rètol de “Welcome to Phuket”). El paisatge no ens ha tret la son, només complexos hotelers i coses turístiques, molts occidentals cremats pel sol i els típics temples de sempre.

Finally, we made it! Welcome to Phuket

Finalment, ho hem aconseguit! Ja som a Phuket!

Quan hem arribat a l’hotel, teníem molta calor, després de 3 hores (les pitjors del dia) pedalant sota aquest sol.

Phuket traffic

Trànsit a Phuket

Phuket 0.0 km

dimarts 27 febrer 2018

Hem fet 2802 km de Saigó a Phuket, amb 1 dia de pluja, jo he tingut 7 punxades i l’Steve només una, cap avaria grossa i cap accident!

Our hotel in Phuket

El nostre hotel a Phuket

Els propers dies els dedicarem a preparar les bicis per al vol (hem trobat una botiga prop d’aquí que ens ho farà), decidir què deixem i què ens enduem a casa, actualitzar el nostre blog i preparar la propera aventura.

Ja tinc ganes de no tenir tanta calor i no tornar a menjar més plats picants com a mínim els propers 9 mesos!

Takua Pa a Khaw Lak 43.5 km

dissabte 24 febrer 2018

Ens hem llevat i, cap a les 9, hem anat a trobar un lloc on esmorzar. Cercava un restaurant amb menjar musulmà i n’hem trobat un. Era ple de gent. He demanat una mena de pasta dolça que és típica d’aquí i un ou ferrat. Per beure, un batut de cafè amb glaç.

Local breakfast

Esmorzar local

El lloc era ple de famílies amb nens que esmorzaven. Sembla que hi ha molts musulmans a Takua Pa.

Muslim restaurant for breakfast

Restaurant musulmà per esmorzar

Avui anem a trobar la costa, que és un dels llocs més afectats pel tsunami que hi va haver fa més d’una dècada, Khaw Lak. De fet, de camí, hem passat pel costat del cementiri de les víctimes del tsunami. Era just al costat d’un gran abocador de brossa i escombraries.

Tsunami Memorial

Ens hem desviat de la carretera principal per agafar-ne una de més tranquileta que passava per poblets petits. Aquí a Tailàndia les poblacions no semblen agrupades, sinó que les cases són repartides aleatòriament per la geografia. Uns kilòmetres més tard, ens hem aturat a beure.

Lots of rubbish everywhere

Brossa a tot arreu

La segona aturada ha estat per fer un gelat i una cervesa. L’Steve està força cansat i l’he d’esperar força estona quan m’aturo. Just després d’aquesta aturada, hem vist un rètol de “Phuket 130 km”. Els darrers quilòmetres abans d’arribar a la costa han estat de baixada forta.

Drying river

Riu molt sec

Llavors hem seguit la carretera que passa arran de costa una bona estona (potser tres quarts) i ens hem aturat a fer un te fred. Hi havia una mena de paradeta amb dues noies molt simpàtiques que els ha fet gràcia que parlés tailandès. He deixat la bici arran de carretera i no entenien que ho feia perquè l’Steve la veiés i sapigués que sóc aquí. Llavors ho han entès.

Tsunami Memorial Sculpture in Khaw Lak

Monument del memorial del Tsunami a Khaw Lak

Khaw Lak és extremadament turístic. És la típica carretera que segueix la costa i és on són tots els hotels, restaurants i botigues i no hi ha cap carrer més. Ens hem allotjat a l’hotel Khaolak Grand Hotel. No té res de “grand”, és simplement un hotel amb piscina. És pràctic que tingui un bar amb terrassa on puc acabar una feina. Tinc un projecte molt gros per demà.

Khaw Lak a Khok Kloi 52.3 km

diumenge 25 febrer 2018

Sortim de l’hotel pocs minuts abans de les 9, amb la intenció d’esmorzar en algun altre lloc del mateix carrer, a Khaw Lak. Hem trobat un lloc modern amb “packs d’esmorzar”. L’Steve ha escollit el pack de bacó amb ous (òbviament) i torrades amb mantega. A mi no em feia el pes res i només he demanat matxa amb glaçons.

Second stop at some sort of 'charity café'

Segona aturada a una mena de “cafè benèfic”

Hem seguit la carretera principal de la costa, que feia pujades i baixades. Hi ha cert trànsit perquè és una zona molt turística. Una hora més tard, hem trobat una botiga on comprar coses.

Temple

Una altra hora més tard, cap a les 12, ens hem aturat a una mena d’associació benèfica (un orfenat?) amb un cafè. El cambrer jove no deixava de respondre’m en anglès i li he hagut de demanar que em parlés tailandès.

Crossing the road

Travessant la carretera

Després, hem passat per una zona de diversos temples i petites pagodes. La ruta d’avui seguia la costa i hem vist el mar. Fa gràcia perquè Khaw Lak (on vam dormir ahir) és just davant del mar, i tot el dia d’ahir també érem a pocs metres de la costa, però no vam veure el mar, perquè a cap dels dos ens diu res la platja, i no ha estat fins avui, que la ruta ens ha forçat a passar a peu de platja, que hem vist l’oceà índic.

The Indian Ocean

L’oceà índic

Tot i que “només” hem fet 52 km avui, ens hem aturat unes 5 vegades. Aquesta calor hi té molt a veure. Hi ha hagut un moment que hem vist vaques o bous travessant la carretera.

The restaurant we wanted was closed so we ate fast food at the local shopping mall

Al centre comercial

Khok Kloi sembla ser un poble amb cara i ulls, restaurants i botigues. Tanmateix, el restaurant que havíem vist per Internet era tancat quan hi hem arribat, i com a pla B ens hem dirigit al centre comercial que hi havia en una altra zona del poble. A l’interior, hi havia una mena d’establiment de menjar ràpid anomenat Chai Lai, que servia hamburgueses, patates fregides i altres tipus de menjar poc sa. L’allotjament d’aquest vespre és als afores, lluny del centre, per tant hem comprat força “provisions nocturnes”.

Ta Khun a Khao Sok 52.7 km

dijous 22 febrer 2018

En sortir aquest matí, el poble era ple de turistes. Potser va passar alguna cosa anit que ens vam perdre!

Second stop to cool off

Segona aturada per refrescar-nos

La ruta d’avui és fàcil: la mateixa carretera fins els darrers 2 km, i tot el dia cap amunt. És la carretera principal que es dirigeix a la costa oest, per tant hi ha molts camions i cotxes que van a tota llet. Afortunadament, hi ha un bon marge a la carretera i no és tan perillós.

Only 202 to Phuket

Tan sols 202 km fins a Phuket

Per la calor (40ºC avui, de nou), ens aturem cada 10 km per beure i asseure’ns a l’ombra, a les petites botigues que anem trobant a vora de carretera.

Beautiful scenery today

Paisatge molt bonic avui

Avui també hem trobat diversos rètols que anuncien elefants que travessen la carretera. N’hem vist un, lligat a un arbre. Pobret.

Warning: elephants crossing

Atenció: elefants que travessen la carretera

Tot i la bellesa del paisatge, la carretera ha estat monòtona. Als darrers kilòmetres hem pogut tastar el que ens espera demà: una bona pujada (haurem de pujar 300 m tot just començar). El “plat fort” del dia és quan hem vist un rètol que deia ‘Phuket 200 km’… visca, ja gairebé hi som.

Back to tourist Thailand

Ja tornem a ser a la Tailàndia turística

Khao Sok és un punt molt turístic. S’hi allotja gent jove que vol fer excursions a la muntanya, coses amb elefants, etc. És ple d’hotels i de motxilers. Menjar de tot el món. Res que no hàgim vist abans.

A break from Thai food

Avui fem una pausa del menjar tailandès

Khaw Sok a Takua Pa 41.0 km

divendres 23 febrer 2018
Nice view from the mountain top

Bona vista des de dalt de la muntanya

Avui sí que hem sortit d’hora, bé, més o menys.

Only 153 km to Phuket

Només 153 km fins a Phuket

Després d’un bon esmorzar, hem començat a pujar, ja des de la porta de l’hotel. La pujada ha durat uns 5 km, fins 277 m d’alçada, i després una baixada esbojarrada a l’altre cantó. La resta del dia han estat pujades i baixades per turonets.

Stop to cool off

Ens aturem per refrescar-nos

Esperàvem que la carretera fos plena de vehicles, com ahir, però curiosament era molt tranquila. Tothom deu fer festa els divendres. Demà tornarem a trobar la costa i després només ens quedaran 2 dies més per arribar a Phuket. Fins ara hem fet més de 2600 kilòmetres en bici.

Metal houses

Cases de metall

La mala notícia és que ens pensem que la bici de l’Steve té algun problema, potser ha trencat un radi, però no veu quin. La roda sembla una mica desaliniada. Esperem que resisteixi fins arribar a Phuket!

Our hotel in Takua Pa

El nostre hotel a Takua Pa

L’hotel d’aquesta nit és molt nou i lluent, just al centre d’una petita població que no té gaire res a nivell culinari, per tant aquest vespre tornarem a tastar el menjar picant tailandès (l’Steve ja n’està cansat, té la boca cremada de tant de menjar picant).

Steve is happy to have arrived

L’Steve està content d’haver arribat

Chaija a Surat Thani 32.2 km

dimarts 20 febrer 2018

Hem sortit del motel cap a dos quarts de nou, com sempre, i hem agafat un camí que ha resultat ser horrible, per tal d’evitar l’autopista principal. Per sort, el camí s’ha acabat en una carretera comarcal nova i amb molt poc tràfic.

Awful road

Camí horrible

Ens hem aturat a esmorzar al primer lloc que feia una mica de goig, a la primera població que hem trobat (Khao Than). Hem menjat tallarines picants amb brots de soja i cacauets. Em penso que l’Steve està una mica fart del menjar picant.

Noodles for breakfast

Tallarines per esmorzar

Després hem travessat la capital del districte, Tha Chang, una mena de poble amb moltes botigues, restaurants i comerços. El pla d’avui és allotjar-nos en un hotel que hem reservat a Agoda, que és en una mena d’àrea de servei d’autopista. Som molt a prop de la gran ciutat de Surat Thani, però no la visitarem, perquè no tenim temps de desviar-nos (hem d’arribar a Phuket abans del dia del vol).

Temple

Quan ens acostàvem a l’autopista, hem topat amb un grup de ciclistes francesos de camí (segons ens han dit) a l’aeroport. Han viatjat en bici per Tailàndia i ara és hora de tornar a casa. Eren un grup de 5 o 6 persones. Parlaven anglès amb un fort accent francès.

Some French cycle tourists

Uns cicloturistes francesos

El nostre hotel és en una àrea de servei que té un restaurant, un 7-Eleven i altres petits comerços. La nostra habitació és molt moderna i neta, i té una finestra que dóna a l’àrea de servei. No és el lloc més bonic del món però és molt pràctic, perquè ho tenim tot aquí.

Our hotel in a motorway service area

El nostre hotel a l’àrea de servei de l’autopista

Anem a dinar al restaurant de baix. És una mena de self-service on agafes una safata i assenyales el plat que vols. He anat al 7-Eleven i els intentava dir que no vull que em donin cap bossa de plàstic, però tothom m’acostuma a mirar malament. Això és una cosa molt estranya a Tailàndia.

Surat Thani a Ta Khun 52.9 km

dimecres 21 febrer 2018

Sortim de la mena d’estació de servei d’autopista en la qual vam dormir ahir per passar gairebé tot el dia seguint carreteretes secundàries fins a Ta Khun. És una bona ruta, la d’avui, amb molts arbres i pocs cotxes.

More coconuts

Més cocos

Sembla que la zona per on passem avui és de producció de cocos. Hem trobat molts llocs plens de muntanyes de cocos amuntegats. Els treballadors ens saludaven quan hem passat. A mig camí, hem entrat al Districte de Kiriratnirom. No tinc ni idea de com és.

Beautiful house

Casa tradicional, molt maca

En general, la ruta ha estat força planera. La segona aturada ha estat a una petita cafeteria moderna. Com sempre, he deixat la bici a fora i l’Steve l’ha vista. A fora, és com un forn, i un lloc amb cervesa fresca i aire acondicionat s’agraeix molt.

Muslim water?

Aigua musulmana?

La segona part de la ruta passava per moltes plantacions de palmeres. Suposo que són per fer oli de palma. Com que Tailàndia no té Google Street View, alguns dels trossos no eren asfaltats.

The friendly woman

La dona simpàtica

La tercera aturada ha estat a la botiga d’una dona. Quan hem arribat, encara no hi era i hi havia el seu home. L’Steve tampoc havia arribat. Llavors ha vingut i hem xerrat en tailandès. M’ha preguntat on vaig, d’on sóc, etc. Ha estat molt pacient amb el meu tailandès i l’he entès força bé. Li he demanat si li podia fer una foto per recordar-la.

The restaurant with poor service

El restaurant amb cambrers lents

La destinació d’avui és una mena de població de l’interior, prop de les muntanyes, sense massa turisme però amb alguns hotels i restaurants. Hem intentat trobar on menjar però al final hem acabat en un lloc de menjar ràpid que estava prou bé (la gana ajuda a triar ràpid) dins d’una mena d’hipermercat.

English language with Welsh flag?

Curs d’anglès amb bandera gal·lesa?

La dona de la pensió em responia en anglès quan jo li parlava tailandès. Al final, després de mesos suportant aquesta situació, li he dit que no l’entenia perquè no parlo anglès. S’ha quedat molt sorpresa i li ha fet molta gràcia. He hagut d’intentar no haver de dir res a l’Steve perquè no es notés l’enganyifa.

Thung Takhrai a Tha Chana 63.0 km

diumenge 18 febrer 2018

Avui ens hem llevat i hem esmorzat (torrades i cafè de sobre) a la pensió. Hi havia un mixet molt simpàtic que volia que li fes moxaines a la falda. Llavors ha estat hora de seguir l’autopista una estona. Molts camions i tràfic.

Not always possible to take secondary roads

No sempre és possible seguir carreteres secundàries

Encara manquen 130 km fins Surat Thani, la propera gran ciutat del sud. Després de pedalar una estona, ens hem aturat a fer un cafè en una cafeteria que semblava nova de trinca. El personal semblava molt nerviós de tenir els seus primers clients occidentals. Ningú no parlava anglès i han estat contents de sentir que parlo tailandès.

Many Thais ride on the wrong side of the road to avoid crossing it

Molts tailandesos pedalen al costat equivocat de la carretera per evitar travessar-la

Després hem abandonat l’autopista per agafar una carretera comarcal més petita. Era tranquila i sense gaire cotxes. Travessàvem contínuament la via del tren. Hem trobat un poble amb una botiga i un banc amb mixets molt macos i curiosos. Els he donat una mica de menjar.

Visiting this "forest market"

Visita a aquest “mercat al bosc”

Avui ha estat un dia d’una xafogor extrema, sense núvols ni pluja, 100% assolellat. L’Steve amb prou feines podia tolerar tanta calor i jo volia visitar un “mercat al bosc” que m’obligava a desviar-me una mica de la ruta, per tant, ens hem separat i hem acordat trobar-nos a un restaurant més endavant. El mercat era ple de famílies amb nens. M’ha sorprès que hi hagués tanta gent.

Market in the forest

Mercat al bosc

Era una zona immensa, amb moltes parades que venien tota mena de coses, productes, menjar, mel, joguines, etc. Hi havia “parades-bar” i llocs on seure. He fet un volt a peu però no he comprat pas res. Llavors he anat en bici fins al lloc on havíem acordat amb l’Steve.

Lunch where I forgot my glasses (again!)

Dinar a on he oblidat les meves ulleres

Hem dinat al lloc on l’Steve m’esperava: una mica de cervesa Singha i arròs amb verdures. Era força barat i molt bo. Com de costum, m’he oblidat les ulleres de sol allà i el propietari ens ha perseguit amb la seva moto per donar-me-les quan ja érem lluny amb la bici. Molt amable.

On the way to Tha Chana

De camí cap a Tha Chana

Aquest vespre ens allotgem a Airbnb, a casa d’una noia i la seva mare. Era una mica decebedor, perquè parlava contínuament anglès quan jo intentava practicar el meu tailandès amb ella. L’habitació no tenia finestres a l’exterior i era enmig de casa seva. Podien sentir totes les fresses que fèiem. Però, tret d’això, teníem la nostra cuina i la nostra pròpia cambra de bany. Hem dormit bé.

Tha Chana a Chaija 40.1 km

dilluns 19 febrer 2018

Al matí, ens n’anem cap a 2/4 de 10, després de fer-nos una foto amb la mare, la filla i les nostres bicis davant de la casa. Com que som al costat de carretera equivocat, hem de travessar-la (costa una mica, els cotxes van molt ràpid, és una autopista!) per pedalar al costat esquerre. Seguim l’autopista una estona.

With our Airbnb host's mother

Amb la mare de l’amfitriona d’Airbnb

Una estona després, sortim de l’autopista per agafar carreteres secundàries. Hi ha paisatges macos, rurals.

Beautiful landscape

Paisatge bonic

Una estona després, estem cansats i volem reposar i beure alguna cosa. Trobem una mena de botiga rural amb sostre d’uralita. Els propietaris són musulmans, molt simpàtics. Parlen tailandès amb mi. Volen fer-se fotos amb nosaltres. Per ser musulmans, hi ha molt contacte físic (massa…). Sembla que no estan gaire acostumats a veure occidentals per aquí. L’home és una mica efeminat.

Incredibly friendly Muslim Thais

Tailandesos musulmans increïblement simpàtics

Passem per més d’una mesquita a la ruta d’avui. Al sud de Tailàndia hi ha molts musulmans, però són ètnicament tailandesos (en el passat, parlaven malai, però es van “convertir” a la llengua i cultura tailandesa fa segles).

A mosque

Una mesquita

Avui també hem passat per moltes plantacions de palmeres. Suposo que són per fer oli de palma?

Road through a forest of palm trees

Carretereta enmig d’un bosc de palmeres

També hem passat per camps d’arròs. Anit vam reservar una habitació en un motel a peu d’autopista que semblava tenir bona relació qualitat preu. Quan hi hem arribat, els amos eren una parella gran. Tenim el nostre propi bungalow. És net i força nou.

Tonight's little bungalow

El petit bungalow d’aquesta nit

Al cap d’una estona, ens hem quedat sense electricitat i, per tant, sense Internet. Ens pensàvem que era només del motel, però resulta que és de tota la zona. He anat en bici al poble a veure si trobava internet perquè havia d’enviar una feina. Hi ha un 7-Eleven i un cafè on abans d’arribar al motel hem fet una beguda.

Restaurant by the motorway

Restaurant a peu d’autopista

Quan he arribat al poble (uns 10 minuts en bici), ja tenien electricitat. He comprat porqueries al 7-Eleven per “passar la nit” i després he tornat. Hem anat a peu a un restaurant prop del motel que estava força bé. També hi ha una botiga i tenen força varietat de plats. Ha estat una bona experiència.

Chumko a Chumphon 39.7 km

divendres 16 febrer 2018

L’hotel d’anit era enmig del no-res i per sopar vam haver de trucar a un restaurant perquè ens portessin menjar, que va arribar 20 minuts més tard, per tant aquest matí tampoc tenien esmorzar (no serveixen àpats).

Today's breakfast

L’esmorzar d’avui

Com que hem sortit a 2/4 de 10, hem pensat que no tindríem cap problema en trobar algun lloc on esmorzar, però ens equivocàvem! Finalment, després de cercar molt, hem trobat una petita cabana al costat del riu que era oberta, on hem menjat tallarines amb porc, mentre observàvem com els cambrers sacrificaven una pinya per fer-ne els nostres batuts!

The little hut by the river

La cabana al costat del riu

Després d’esmorzar, hem començat a pedalar, amb una brisa suau i sense massa calor. Hem vist un altre ciclista que anava en la direcció contrària. És el primer que veiem en poques setmanes (no s’ha aturat per dir-nos res, només ens ha saludat amb la mà).

Boats

Barques

A mig camí, ens hem aturat per fer un glop i per parar la fresca, perquè el sol ja començava a empipar. Just llavors, dos ciclistes més han passat i anaven en la nostra direció! tres en un sol dia… quin rècord!

Another cycle tourer!

Un altre ciclista!

La segona meitat del dia ha consistit en turonets que ens feien anar amunt i avall, amb poca ombra. Ha començat a fer molta calor i quan hem arribat a la destinació, la temperatura era de 39 ºC.

Group of people dancing on the road (??)

Grup de gent que balla a la carretera (??)

Aquesta nit la passarem a una població de veritat (ciutat provincial), Chumphon, finalment, on podrem triar entre tipus de menjar diferents i cerveses per compensar les petites racions dels darrers dies!

On the way to Chumphon

De camí cap a Chumphon

Chumphon a Thung Takhrai 49.8 km

dissabte 17 febrer 2018

Un cop més, volíem sortir a primera hora del matí… missió fracassada!

Leaving the city of Chumphon

Tot sortint de la ciutat de Chumphon

Per algun motiu, el meu GPS no tenia la ruta i he hagut de seguir l’Steve fins que ens hem pogut aturar en un bar per treure l’ordinador i posar-la. Hem començat per les típiques carreteres secundàries, fins que no hem tingut més remei que seguir la carretera principal la majoria del dia.

Monkeys

Micos

Poc després d’incorporar-nos a la carretera principal, ens hem aturat en un petit bar per fer un glop. El propietari, un home vell, s’ha sorprès que parli tailandès. Mentre la seva dona ens preparava cafè, l’home ens ha servit un te de color blau.

Stop at the old man's cafe

Aturada al bar de l’home vell

Mentre esperàvem que el te estigués a punt, ens ha servit un didalet d’una beguda alcohòlica autòctona, rodanxes de plàtan seques i mel. Segons sembla, asseca ell mateix les rodanxes i les ven. Quan ha estat hora de marxar, hem intentat pagar, però no ha volgut res.

Blue tea

Te blau

La resta del dia l’hem passada a la carretera principal, intimidats pel tràfic a gran velocitat.

Picture with our new friend

Foto amb el nostre nou amic

Quan hem arribat al nostre allotjament d’aquesta nit, la carretera era tancada perquè reconstruïen un pont, per tant hem hagut d’anar més lluny fins el final de les obres, travessar cap a la zona de la construcció i recular fins on es troba l’hotel. Un cop més, era al mig del no-res, però hem trobat un petit restaurant, que semblava totalment fora de lloc (molt modern comparat amb la resta de cases), entre plataners. Els amos semblaven una parella jove: ell cuinava i ella servia al restaurant. Semblaven sorpresos de la quantitat de menjar que hem demanat, però era boníssim.

The modern restaurant in the middle of nowhere, near our guesthouse

El restaurant modern enmig del no-res, prop del nostre hotel

Com que hem arribat aviat, he decidit anar al poble més proper (4 km) a tallar-me els cabells i comprar algunes coses al 7 Eleven, a més de fruita a una parada de carrer.

Having dinner

Tot sopant

Bang Saphan a Bang Saphan Noi 23.8 km

dimarts 13 febrer 2018

Com esperàvem, ha plogut a la nit. Quan ens hem despertat, les carreteres eren molles, però la pluja ja s’havia aturat… per ara. Com que feia poc vent, era difícil veure cap a quina direcció anaven els núvols.

Vaig perdre un guant i n'he trobat un altre a peu de carretera

He perdut un guant i n’he trobat un altre a la carretera

Després d’esmorzar, ens hem assegurat que tot fos impermeable i hem començat la pedalada. El “resort” d’aquesta nit és al mig del no-res, per tant ens hem aturat a l’infalible 7-11 per agafar provisions per picar i beure.

Bang Saphan Yai

La ruta era força recta, tret d’una desviació trapella de l’Strava. L’Strava té aquest costum empipador de no deixar-te fer servir les carreteres que existeixen. No sé per què. Per tant, has de crear una ruta falsa que et porta fins el punt on Strava s’atura, i després recomençar a l’altre extrem de la carretera problemàtica. El principal problema d’això és que l’Strava et diu que són 30 km, però al final n’acabes fent 23 (no sempre passa; el primer cop que vam patir aquest problema amb l’Strava, havíem de fer 60 km i vam acabar pedalant de nit (fosc) i fent 140 km en una carretera empinada de muntanya).

The ferry to Talu Island

El ferri a l’illa de Talu

Avui hem tornat a pedalar poc perquè teníem feina. La pluja, en general, no s’ha manifestat. L’allotjament d’aquesta nités, de fet, un petit B&B que el porta una parella jove que ho fan tot. El sopar no era gens especial, però era bo (i em penso que no havien tingut mai 2 ciclistes afamats com nosaltres; hem menjat MOLT!).

Crossing a river

Tot travessant un riu

Bang Saphan Noi 0.0 km

dimecres 14 febrer 2018

Com que tenia un projecte molt gros per acabar, hem decidit passar una nit més aquí. És una pensió agradable en un lloc aïllat, però serveixen menjar. Què més podem demanar? Sembla que només tenen 3 habitacions. Els preus són molt raonables i tens la teva pròpia platja privada (que no hem arribat a veure perquè teníem massa feina). Els propietaris són tímids però molt amables. No diuen gaire res. Hi ha altres hostes: una parella d’un alemany i una croata. Sembla que ella és transexual però no ho sembla gens.

The room at the guesthouse

L’habitació de la pensió

Demà, la idea és acostar-nos a Chumphon. Hi ha un alemany simpàtic que ajuda la parella (que em penso que no són els propietaris reals) a canvi d’allotjament i menjar gratuïts. Fa coses al jardí.

Vista del jardí des del pis de dalt

Bang Saphan Noi a Chumko 45.9 km

dijous 15 febrer 2018

Ahir va ser un altre dia de feina, per tant no vam pedalar.

Goodbye, guesthouse

Adéu, pensió

El dia d’avui ha començat assolellat i amb un bon esmorzar. Hem marxat passades les 9. La pluja ja és lluny d’aquí i avui tornava a fer sol i calor… visca.

Stopping minutes after my puncture

Aturada uns minuts per arreglar la meva punxada

El pla era aturar-nos a mig camí per fer un glop, però he tingut una punxada! Aquest cop era més complicada. Era impossible trobar el forat des de fora, i a dins només hi havia un petit bony. L’Steve ha trigat uns bons 20 minuts per trobar la petita partícula de restes de pneumàtic, i 2 minuts més per tornar a col·locar el tub i la roda!

Quiet secondary road

Carretera secundària tranquila

La ruta d’avui ha estat plena de pujades i baixades. He intentat pedalar a les baixades per agafar arrencada, però, tret d’alguns turonets, a la resta les pujades eren massa altes per aconseguir-ho. Al final, ens n’hem cansat.

Beautiful landscape

Paisatge bonic

Avui ens estarem en el que sembla ser un “resort” força nou, un cop més portat per una parella jove, i sense cap botiga ni restaurant on puguem arribar a peu. Necessitem un bon àpat i una cervesa freda!

Tomorrow we'll reach Chumphon

Demà arribarem a Chumphon

Prachuap Khiri Khan a Thap Sakae 50.7 km

diumenge 11 febrer 2018

Avui no hem vist la mar ni un sol cop!

Lots of railway crossings today

Travessem molts cops la via del tren avui

Encara teníem el vent de cara, però les carreteres eren molt tranquiles, cosa que està molt bé. La d’avui és una ruta relativament curta i no tenim cap pressa, per tant ens ho hem agafat amb calma, però hem acabat fent una pausa.

Most of the roads today were small and between palm trees

La majoria de carreteres d’avui eren petites i entre palmeres

Sembla que la zona s’està “turistificant” i contínuament apareixen complexos hotelers a tot arreu, però també hi ha noves plantacions de plàtans i cocos a per tot.

Stop for a drink and to wait for Steve

Aturada per fer un glop i esperar l’Steve

El final de la ruta ens ha deixat al costat equivocat de l’autopista de 8 carrils, que hem hagut de travessar. Per sort, aquí no t’intenten atropellar i els conductors saben distingir bé qui travessa la carretera, de manera que redueixen la marxa quan et veuen i ningú fa servir la botzina si no és una emergència.

Thap Sakae, almost there!

Thap Sakae, ja gairebé hi som!

L’hotel és molt nou… i buit. Hem anat a cercar un lloc on sopar cap a les 17:30 i hem descobert que gairebé tot tanca… a les 17:30! Finalment, hem acabat menjant en una mena de cafè de carretera i tornant a “atracar” un 7-11.

The motorway divides the town in two, very inconvenient for bikes as there is only one footbridge (stairs)

L’autopista divideix la població en dos. És molt inconvenient per a bicis perquè només hi ha un sol pas a nivell elevat (amb escalons)

Thap Sakae a Bang Saphan 44.6 km

dilluns 12 febrer 2018

Després d’esmorzar en un petit cafè, hem tornat a pedalar per l’autopista de 8 carrils de sempre. El vent s’ha gira tuna mica més avui i el teníem a l’esquena en alguns punts.

Beautiful gate

Portalada bonica

L’Strava ens ha traït un cop més, avui. La ruta que havíem creat per la platja no existia, per tant hem hagut de fer una mica de navegació improvitzada per trobar el camí. Finalment, hem acabat a la ruta planejada, que ens ha dut a la mar. Avui només ens havíem d’aturar una vegada, però hi hem estat molt de temps perquè no teníem pressa.

Big river with boats

Riu gros amb barques

La segona meitat de la ruta ha passat per plantacions de cocoteres, amb poca llum, i els nostres GPS han entrat en mode nocturn. No gaire útil!

Today we rode by the beach for some time

Avui hem passat per la platja força temps

Quan hem tornat a la costa, l’aire s’ha tornat molt espès i calent: sembla que s’acosta pluja.

By the sea

A la mar

Aquesta part de la costa no és gaire turística, no sé per què. Hi ha pocs complexos hotelers i menys restaurants. La única raó per la qual hem escollit l’hotel d’aquesta nit és perquè és a prop de 2 restaurants. Com que hem arribat just després de dinar, hem provat el primer restaurant, que no estava malament, i al vespre hem anat a l’altre, que, tot i ser més senzillet, el menjar era bo i el personal, molt amable.

Hua Hin a Pranburi 33.9 km

dijous 8 febrer 2018

Després que intentessin cobrar-nos més del compte, hem decidit no passar el dia lliure aquí i anar més al sud. La ruta semblava un xic complicada al mapa, però un cop hem sortit, ha estat fàcil de seguir. Les principals cruïlles de carrers eren un mar de vehicles aturats, de manera que ens hem fet pas entre ells com a bons vehicles prims que som!

View from our rooftop room

Vista des de la nostra habitació a l’últim pis

Un altre problema potencial ha estat el fet que hàgim d’incorporar-nos a l’autopista força aviat, perquè segueix la costa ben d’aprop i no hi ha cap més opció que no sigui travessar-la i endinsar-nos a les muntanyes de l’oest. Per sorpresa nostra, quan hem entrat a l’autopista, hi havia un carril bici paral·lel, uns 20 m abans, totalment separat per arbres! Quan hi hem entrat, hem vist que ja la seguia de lluny i que el podíem haver agafat molt abans.

Breakfast

Esmorzar

Com que el carril era en molt bon estat, hem decidit romandre-hi passat el punt on havíem de girar i només n’hem sortit al final de tot, per agafar una carretera secundària. I llavors ha començat el vent de cara.

Most of today was this luxurious cycling path with the odd motorbike

The rest of the ride was into the wind, not too strong, but enough to make you drop a gear.

2018_0208_121941_002A.MOV_000006558
As we turned onto the coast road we came across another cycle path, but with no way to get on it. It had a 30 cm kerb with no ramps! So, we stayed in the road.

Pranburi seaside

Just to add to the annoyance, tonight’s hotel sign could only be seen if you came to it from the south, as we are coming from the north we sailed straight past it, even though the GPS was telling us we were there! We added another 3 K to the day looking for it.

Our room in Pranburi

As we were taking a rest day here I took the opportunity to change my now slick rear tyre, 2000 Km and it has worn out. We are now running Schwalbe snakeskins as a temporary fix until we get home.

Pranburi 0.0 km

divendres 9 febrer 2018

Després d’arribar a la platja, cercàvem el complex hoteler Foresta, que teòricament era en aquesta carretera a mà dreta…
Després d’aturar-nos a beure i demanar indicacions, hem arribat al final del poble sense trobar-lo. Òbviament, ja l’hem passat, però on és? Hem girat cua i ens hem aturat a un bar sense personal, i després a un bar de platja per fer una cervesa que necessitàvem molt. El nostre hotel era 200 m enrere, a la mateixa carretera.

This is the only vegetarian dish they had in this restaurant! Bad service

Aquest és l’únic plat vegetarià que tenien! Quina vergonya!

El motiu pel qual no l’havíem trobat és perquè el rètol només té una cara, de manera que només es pot veure si vens de l’altre costat o si mires enrere.

Pranburi beach
Platja de Pranburi

El complex s’estructura al voltant d’una zona amb una piscina central, on les habitacions donen a petites terrasses. La nostra habitació era força petita però còmoda. Només hi havia dues parelles més a l’hotel i, per tnat, era molt tranquil. Al davant, té el seu propi restaurant, que és força ple durant el dia, i el menjar té bon preu i és força bo.

Com que avui ens hem agafat un dia lliure, hem tingut tot el dia per explorar la zona, que és plena de complexos hotelers cars i restaurants a primera línia de mar, que hem aconseguit evitar. El bar on ens vam aturar el dia abans és just davant d’una platja amb gent que juga amb cometes i avui hem dinat aquí.

L’Steve ha aprofitat per canviar la seva roda del darrere per la que ha traginat les darreres 4 setmanes!

Pranburi a Prachuap Khiri Khan 78.3 km

dissabte 10 febrer 2018

Després d’un dia sense pedalar, hem sortit ben d’hora. El vent avui bufava del nord, però prou per ajudar-nos una mica. Pedalar seguint la costa ha estat molt agradable a primera hora del matí i quan ja començava a fer calor, hem entrat en un parc natural, on gaudíem de l’ombra dels arbres.

Rural Thailand

La Tailàndia rural

Com que era un dia molt llarg, hem decidit prendre’ns-ho amb calma i aturar-nos un cop cada hora per beure alguna cosa. Això ens ha anat bé fins al final!

Following the motorway

Seguint l’autopista

Un cop fora del bosc, hem tornat a la costa una estona abans d’entrar cap endins per tornar a trobar l’autopista. Aquest cop, no hi havia cap carril bici, només un voral molt ample, però l’impuls de l’aire dels camions ens ajudava.

A temple

Un temple

En aquest últim tros feia pujada i a ple sol, sense cap mena d’ombra. Al cim de la muntanya, he decidit aturar-me en una de les parades d’autobús, però… la parada en qüestió s’havia cremat en un incendi, merda!

Tonight's destination: Prachuap Khiri Khan

La destinació d’avui: Prachuap Khiri Khan

L’allotjament d’aquesta nit és un petit motel recollit al voltant d’un aparcament. El porten una parella molt amable i l’habitació era grossa i ben mantinguda. Hem decidit caminar al centre de la ciutat per sopar, que semblava tenir de tot menys un restaurant de sushi. Quan hem encarregat el nostre sopar, el propietari ha dit “deveu tenir gana… quant de menjar!”. Sí que ens coneix bé!

Another temple

Un altre temple

Després de devorar l’àpat, hem anat al 7-11 del costat per agafar més provisions. No trobàvem cap taxi, per tant hem tornat al restaurant de sushi per veure si podria trucar a un tuk-tuk. Ens ha dit que “serà aquí d’aquí a pocs minuts”. Mitja hora després, l’ha tornat a trucar. Un quart després, hem decidit tornar a casa a peu!

We finally got to the hotel

Finalment hem arribat a l’hotel

De camí, hem passat per un hotel de 5 estels i els hem demanat si ens podien demanar un tuk-tuk. Ha arribat 2 minuts més tard i és així com hem tornat a casa.

Sushi for dinner

Sushi per sopar

Pretchaburi a Cha-am 48.9 km

dimarts 6 febrer 2018

Un altre dia de sol i calor. Volíem comprar uns quants tubs de recanvi, perquè hem tingut 2 punxades els darrers dies, abans de sortir de Cha-Am. A causa del tràfic extrem de la ciutat, ens hem separat prou temps com per perdre’ns de vista (alguns semàfors es posen vermells fins a 5 minuts!). Per això, l’Steve m’ha esperat més endavant, però com que jo no ho sabia, he aprofitat per comprar coses a una botiga de bicis i per això hem pedalat separats la meitat del dia.

Palm trees

Palmeres

El nombre de cafès i petits comerços s’ha reduït considerablement els darrers dies, per això avui gairebé no ens hem trobat fins a mitjan dia: perquè l’Steve no ha trobat cap lloc on aturar-se més aviat. Ens hem aturat per dinar a un “restaurant granja” que ja havíem vist per Internet, esperant que fos interessant, però ha resultat ser una “trampa per a turistes” a peu d’autopista… i sense Internet!

Big tree

Arbre gros

Després de dinar, la ruta ens ha dut per carreteres llargues, rectes i avorrides, però pràcticament no hi havia cap cotxe. Tot té la seva part positiva.

Steve has company

L’Steve té companyia

Aquesta nit dormim a casa d’uns Warmshowers, en Paul i la Natt, que viuen en una casa feta de contenidors de mercaderies (d’aquells que es transporten en vaixell). Com és normal aquí a Tailàndia, la seva casa té una gran zona exterior coberta per una teulada amb només la cuina i el dormitori com a espai interior. Ens han dut al centre del poble per sopar, en un mercat on servien menjar (molt bo!) i després hem dormit molt bé a la nostra habitació.

Someone is very tired

Algú està baldat

Cha-am a Hua Hin 32.0 km

dimecres 7 febrer 2018

Després d’esmorzar amb en Paul i la Natt, hem començat a pedalar cap al sud, com ahir. Més carreteres llargues i rectes sense gaire tràfic ni gaire res per veure. Optar per aquestes carreteres fa la ruta més llarga, però és millor això que no pas arriscar-se a passar el dia al marge d’una autopista.

Us with our WS host

Nosaltres amb en Paul

En acostar-nos a Hua Hin, hem trobat una carretera ampla amb un bon carril bici, tot i que només separat del trànsit per un carril per a escúters.

Their house

La seva casa feta de contenidors de mercaderies

Es feia obvi que ens acostàvem a una ciutat pel creixent nombre de turistes en bicis i escúters. La ciutat en sí no era gaire grossa, però és una destinació turística popular, pel que hem vist pels carrers. Deuen haver-hi molts escandinaus perquè hem trobat botigues amb rètols informant que parlen els seus idiomes!

We very rarely see these cycling paths

És molt poc habitual trobar aquests carrils bici aquí

Quan hem reservat l’hotel a Agoda, he rebut un correu electrònic que confirmava l’habitació que era una mica confús. Tenia el nom de l’habitació correcte però els detalls no ho eren. L’Steve ha reservat una habitació “large” però els detalls eren els d’una habitació petita. Sens dubte, quan hem arribat, ens han intentat donar una habitació petita. Per poder allotjar-nos a la més grossa, ens feien pagar més! Això ja ens havia passat un altre dia, i normalment et passa quan has de fer el pagament directament a l’hotel, i no en línia.

In Hua Hin

A Hua Hin

Després de parlar amb el propietari i “amenaçar-lo” de queixar-nos a Agoda, ha cedit i ens ha donat l’habitació correcta al preu correcte. (L’Steve després va publicar un comentari al web d’Agoda i no li van publicar… una altra estafa per evitar que altra gent s’assabenti del que fan?).

Hua Hin seafront

Platja de Hua Hin, molt massificada

comments

© Cycle.cat 2015. Tots els drets reservats.